Juridisk Selger:
Selger er Zoohaven AS , Stasjonsveien 2, 0776 Oslo (organisasjonsnummer 920018963) , e-post adresse: kundeservice@zoohaven.no. Kjøper er den person som er oppgitt i bestillingen. 

Bestilling
Ved bestilling har du som kunde automatisk godkjent våre betingelser. Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert MVA.
Ved bestilling av varer hos vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss som inneholder ordrenummer og totalsum. Det er viktig at du ved bestilling legger inn korrekt e-postadresse slik at du kan motta ordrebekreftelsen. En bestilling/ordre er gyldig og bindende når ordrebekreftelse er mottatt på e-post. Vi forbeholder oss retten til å avvise din bestilling. Vennligst også sjekk ditt spamfilter om du ikke finner ordren.

Hvis du har godkjent at vi kan dele opp bestillingen, vil vi sende varer som ligger på lager umiddelbart, mens varer som ikke er på lager, vil/kan bli satt i rest. Disse varene blir ikke trukket for, før de ankommer og blir sendt ut fra vår butikk. Ny sporing blir sendt så fort varene er klar for utsendelse

Levering
Vårt varelager oppdateres kontinuerlig, og de fleste varer er alltid på lager. Etter at du har mottatt en automatisk ordrebekreftelse på e-post fra oss, vil vi kontrollere at varen(e) er på lager/tilgjengelig. Ordrer blir sendt ut vanligvis 0-3 virkedager etter registrert betaling. Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris, lagerstatus og informasjon om varer/tjenestene på siden.

Hvis du har godkjent at vi kan dele opp bestillingen, vil vi sende varer som ligger på lager umiddelbart, mens varer som ikke er på lager, vil/kan bli satt i rest. Disse varene blir ikke trukket for, før de ankommer og blir sendt ut fra vår butikk. Ny sporing blir sendt så fort varene er klar for utsendelse.

Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også finnes tilfeller som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis vår leverandør ikke kan fullføre sine forpliktelser overfor oss. Erstatning gjelder ikke ved en eventuell leveringsforsinkelse.

Bestilingsvarer
Bestillingsvarer kan ta opp til 21 dager før blir sendt fra vårt lager. Det tar som regel ikke mer en 2-6 dager på bestillingsvarer før de er på vårt lager. Men noe forsinkelser kan forekomme. Du vil bli kontaktet av oss om dette et tilfelle med informasjon på når varene ankommer og du kan kansellere ordren din om du ikke ønsker å vente på varen. Anbefaler at du kontakter oss via Chat eller e-post: kundeservice@zoohaven.no om du ønsker å vite status på varen før du bestiller en bestillingsvare.

Betaling
Alle betalinger i nettbutikk foregår like sikkert som om du betaler i butikk. Alle opplysninger om betaling vil bli kryptert.
Det betyr at ingen kan lese sensitiv informasjon som kredittkortnummere når informasjonen blir sendt over internettet.
Betaling hos Zoohaven foregår via Klarna, Bambora og Paypal sine tjenester.
Referansenummer for betaling vil være tilgjengelig i utsendt ordrebekreftelse på e-post. Har du valgt å betale med faktura (dersom dette valget er tilgjengelig i vår nettbutikk på tidspunktet for bestilling), betales varen etter du har mottatt den. For å betale med faktura må du være fylt 18 år være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som blir utført ved kjøp i nettbutikk. Alle blir kredittvurdert via Klarna sine tjenester og all betaling foregår med Klarna sine løsninger.>

Betalinger blir ikke trukket før varene forlater vår butikk. Dvs. at når du betaler varer i nettbutikken. Blir beløpet på kort reservert og ikke trukket før vi sender deg varen. Om vi ikke får sendt varene til deg, eller vi ikke kan skaffe varene ved tomt på lager. Blir reservasjonen oppløst innen 24/48 timer etter du har fått mail om at din bestilling er avbrutt.
Vi trekker kun for varer som er sendt ut. Kort forklart. Betaler du 1000kr, vi har kun varer til 700kr. Blir du kun trukket 700kr og rest blir trukket / refundert så fort lagerstatus på manglende varer er kjent. Det blir også sendt ut mail med informasjon om hva som blir sendt og hva som mangler. Du kan når som helst avbryte restordre ved å kontakte oss på chat her på siden, via mail kundeservice@zoohaven.no og eller ringe oss på 24 07 70 22.

Frakt
Varene sendes som brev i post (opp til 2 kg – Ikke sporingsnummer), eller pakke med sporingsnummer dersom volumet er større. Alle pakker sendt med posten, kan du når som helst som kunde gå på posten.no med din sporingskode, velge hjemlevering mot et gebyr posten tar. Dette bestiller du direkte på posten.no. Er det større pakker blir det brukt egne satser på frakt regnet ut ifra vekt og volum og fraktprisen blir i noen tilfeller etterfakturert når varene er sendt. Pakker på over 35 kg blir delt opp i flere sendinger. Max vekt med posten.no er 35 kg pr pakke. Varer som er over 35kg kan også sendes med andre fraktselskaper, dette blir du informert om når varen er klar for utsending.

Gratis Frakt
Gratis frakt gjelder ved handel over kr 800,-.
Gratis frakt frafaller på alle varer som veier mer en 35kg pr stk ( f.eks.: akvarim, terrarium ol.) Kontakt oss gjerne før du handler om du er usikker på frakten.

Ved pakker som ikke blir hentet blir du som kunde belastet ekstrakostnadene dette påfører oss. Gebyr for pakker som kommer i retur og ikke er hentet innen 14-21 dager på ditt utleveringsted er Kr 299,-. Dette gebyret blir trukket fra tilbakebetaling av returnert vare.

Varer det står *FRYSEVARE* på er kun for hjemlevering samme dagen eller for kunder som bestiller på nett for henting av ferdig pakket varer i butikken. Vi sender ikke *FRYSEVARE* via post.

Hjemlevering
Kunder i stor Oslo, Lysaker, Kjeller, Lillestrøm, Strømmen, Sandvika, Lysaker, Asker og enda flere steder. Tilbyr vi leveranser helt hjem på døren.

Dersom en oppsatt hjemkjøring ikke passer, må du du kontakte oss senest kl 08:00 samme dag som hjemkjøringen skal finne sted. Søndaghjemkjøring må du kontakte oss innen kl 08:00 lørdager, om den ikke passer.
Vi tilbyr hjemkjøring Tirsdager og Torsdag (gjelder ikke helligdager)
Hjemkjøringer som ikke blir levert grunnet ingen hjemme, vil bli belastet et gebyr på Kr 99,-. Bestillingen vil da bli sett på som kansellert og du må bestille varene på nytt om du ønsker en ny levering av varer. 

Bestillings frist for frysevarer på hjemlevering er 08.00 dagen før ønsket hjemlevering. Vil du ha varer hjem på Tirsdagen, må du bestille innen 08:00 Tirsdags morgen. Bestillingsfrist for andre varer er 16:00 samme dagen.

Pick Up / Hente i butikk
Ønsker du at vi pakker varene klare for deg og du bare henter dem ferdig pakket i butikken. Kan du bestille direkte på nettbutikken og velge dette under frakt. Bestillingene må være inne minimum 1 time før stenging av butikken. Du kan også skrive på ordren om du ønsker den ferdig pakket til et tidspunkt lenger frem en 1 time før henting. Kontakt oss gjerne for hasteordre, vi klarer kanskje få det til. Skriv til oss på chat eller ring oss.
Varer bestilt men ikke hentet, vil bli belastet ett gebyr på kr 99,-. 

Angrerett
I henhold til lov om angrerett har kjøper full rett til å heve kjøpet og returnere varen(e) i 14 dager uten å oppgi årsak. Hvis kjøper ønsker å benytte seg av angreretten skal skriftlig melding av bevismessige hensyn (angrerett skjema) gis selger innen fristens utløp. Angrerett skjema følger alle bestillinger, og det er ønskelig at dette benyttes. Frakt og andre returkostnader ved benyttelse av angreretten må kjøper selv stå for. Varen(e) må returneres ubrukt i opprinnelig emballasje, Returpakker sendt i oppkrav tas ikke imot. Vi utbetaler returbeløp så fort varen er bekreftet mottatt. Ønsker kjøper å avbestille ordren sin må dette skje før varen er sendt, hvis ikke må kjøper betale frakt og retur selv. Ved avbestilling send oss en e-post/chat eller gjerne ring for raskest mulig svar. Tilbudsvarer/Outlet varer er det ingen angrerett på eller bytterett på.
For spesialvarer / bestillingsvarer som er bestilt og spesielt tilpasset deg og ditt behov, gjelder ikke angreretten da varene er spesialtilpasset deg som kunde, og er dermed ikke å anse som en vare vi kan selge som ny.

Bytting av varer/Retur av varer
Har du kjøpt en vare som er for stor, for liten eller rett og slett ikke passer til ditt dyr. Fortvil ikke, du kan når som helst bytte din vare ved å komme innom Zoohaven på Slemdal Senter i Oslo. Her kan du bytte til andre varer, få tilgodelapp eller bytte størrelse om du ønsker dette. Bor du langt unna og ønsker bytte varen, kan du kontakte oss direkte på chat her på siden eller på e-post: kundeservice@zoohaven.no.
Det koster deg Kr 99,- å bytte en vare ved å sende den inn til oss. Kontakt oss og vi sender deg retur skjema og returpakkeseddel direkte til din e-post.

For at en retur skal være gyldig må følgende 5 krav være oppfylt:
– Retur forutsetter at varen er uåpnet og i sin originale emballasje 
– Må være forsvarlig pakket inn i en eske eller tilsvarende emballasje slik at varen kommer frem uskadet
– Retur gjelder ikke på fôr, snacks, kosttilskudd og intimprodukter som er åpnet. 
– Du må kontakte oss direkte på chat eller kundeservice@zoohaven.no for og gjøre en retur innen 14 dager etter varen er mottatt.
  Returseddel blir da sendt til deg på e-post.
– Varene må være returnert senest 14 dager etter at du mottok varene fra oss.

Reklamasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen 14 dager
etter at han eller hun oppdaget, eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig primært ved å sende oss en e-post.

Reklamasjon må senest skje to år etter at varen er mottatt. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. 

Hvis man ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

Du kan reklamere på et produkt dersom det foreligger feil eller mangler på varen. Du må da fylle ut vårt returskjema som fulgte med i forsendelsen; og returnere sammen med varen til oss. Trenger du et nytt returskjema kan du bare ta kontakt med oss så sender vi deg et nytt.

Skader under frakt
Skulle det være synlige brudd eller feil ved emballasjen er det viktig å ta med de skadede varen(e) i original emballasje for kontroll på postkontoret/post i butikk. Det MÅ fylles ut et skjema, som du får på posten. For at vi skal kunne få erstattet varen(e). Send oss en e-post med opplysninger om skaden, vedlagt ordrenummer og foto av skaden. Er det en fraktskade så sender vi deg eventuelt en ny vare(r) kostnadsfritt eller pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for deg og for oss! I lovverket står det at det må gjøres «innen rimelig tid» og vi tillater oss å tolke det til at innen 5 virkedager fra pakken er mottatt er innenfor regelverket når det gjelder skader under frakt.

Forbehold
Vi tar forbehold om utsolgte varer hos oss eller leverandør, feil i lagerbeholdningen, oppståtte systemfeil og eventuelle skrive- og prisfeil i nettbutikken.  

Vi svarer på alle din henvendelser direkte på chat eller e-post om du har spørsmål til din handel hos oss. 

Sist oppdatert 23.02.2021
Zoohaven AS – Orgnr: 920018963

X